Ugrás a fő tartalomra

"Dandelion swirl" technikával / "Dandelion Swirl" technique

Diószappan "Dandelion swirl" (Kattints a képre a nagyobb mérethez!)

A híres "Dandelion Zebra Swirl", mellyel a szappanvilágot Vinvela Ebony szappanművész ajándékozta meg. Meseszép szappanokat készít, az ő eredeti "Dandelion swirl" bemutatója a honlapján olvasható: http://seifee.blogspot.co.at/p/rudel-seifelei.html

Sok-sok szappanos honlap és videó is elérhető a témában, az általam szeretett Soaping 101 is elkészítette a sajátját:
http://www.youtube.com/watch?v=bOEAiJos9bU

Így én most itt nem ismétlem a történetet, csak a kész művet teszem közszemlére.
Mellesleg a technika "alanya" egy újabb adag diószappan: diólevél és körömvirág főzet, a szokásos alap olajok pici kakaóvajjal tuningolva, a színeket titánium-dioxid és kakaópor adja, illata cédrusfa és keserű mandula.
Diószappan "Dandelion swirl"

Diószappan "Dandelion swirl" (Kattints a képre a nagyobb mérethez!)

Megjegyzések

  1. Névtelen1/29/2014

    Egy ilyet elfogadnék... :) A dió az egyik legzseniálisabb gyógynövényünk- én a levélfőzetében gyakran megfürdök... Nagyon jó passzol hozzá ez a design!

    Omar Anyu

    VálaszTörlés
  2. Névtelen2/02/2014

    Nekem ez gyönyörű, igazi kreatív szappan. Nyáron én is kipróbálom, annyira tetszik a megoldása.

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Mosószappan recept / Laundry soap recipe

Mosás ügyében kész fejlődési vonalat jártam már be (nem biztos, hogy a végére értem még...), ahogyan a "mosószappan" cimkéjű bejegyzéseim mutatják. Jelenleg elégedett fázisban vagyok. Saját mosószappan, lereszelve, kiegészítve mosószódával, és szárazon (nem folyékony mosógélnek elkészítve) kerül a mosógép rekeszébe - vagy közvetlenül a ruhák közé szórva, sima ecetes öblítéssel, vagy ha hiányzik az illat, öko öblítővel. Fehér és színes ruháknál is nagyon szépen mos, általában 40-60 fok között megy a program. A történethez hozzátartozik, hogy több szappanos "kolléga" tapasztalata, gyakorlati tanácsai, mintadarabjai segítettek, akár interneten olvasva bejegyzéseiket, akár személyes üzenetváltás során - innen is köszönet nekik a sok segítségért! :) A mosószappanomat is hideg eljárással, kevesebb folyadékkal, tiszta zsiradékból, 0% superfat mutatóval, kevés illóolajjal készítem. (Lehet picit túllúgozni is pár százalékkal, 3-5 százalék bőven elegendő , a szappanka

Borotvaszappan 2.0. recepttel / Shaving soap 2.0 with recipe

Elfogy végre az első verziós borotvaszappan utolsó darabja is. Így eljött az alkalom, hogy továbbfejlesszem az eredeti receptet. A tapasztalatok alapján egy, az arcon szépen felhabosítható, jól kezelhető szappan volt, és a Párom bőre borotválkozás után igencsak ápolt, hidratált és puha lett. Ez szuper! :) Ami problémaként jelentkezett, a több hónapja tartó mindennapi használat eredményeképpen, az a megerősödött és gyorsabb borosta-növekedés. Ez már nem annyira... :( Ennek eredetét a szappanba beletett, jó sok ricinusolajban látom. Ezt már rögtön az első "tünetek" idején sejtettem, és most eszerint módosítottam a receptet, kihagytam belőle. A folyadék gyógynövény-főzete a rozmaring és kamilla mellett jó sok körömvirággal gazdagodott. Ápol, gyógyít, regenerál, igazi csodanövény. Tettem bele kevés fehér agyagot - azt gondolom róla, amellett, hogy tisztítja a bőrt, feltöltheti némi ásványi anyaggal, és mivel a leggyengédebb agyagként nevezik, még az érzékeny bőr is szer

Mézes kamilla-körömvirág szappan receptje / Honey Chamomille-Calendula soap recipe

A szappankészítő tanfolyam után a Mézes Kamilla-Körömvirág szappan volt az első, amit  otthon, egyedül elkészítettem, és azóta is az egyik legkedvesebb szappanom. Kinézetben van némi fejlődés... Pár gondolat, ami a készítés során a tapasztalataimból ered: mézes-méhviaszos szappanról van szó, így a túlmelegedés veszélye fennáll. A formába kerülés után a szappantömb felügyeletet igényel, a zselésedés és a túlmelegedési szakasz általában kb. 4-6 órával később kezdett jelentkezni (látszik a zselésedés, és enyhén fel is púposodik a massza közepe), ilyenkor az segített, hogy hűtőbe tettem, akár többször is 10-15 percre a tömböt, így próbálva szabályozni a hőmérsékletet. Ez eddig bevált.  gyógynövényt lehet a masszába keverni, friss állapotában (bár így bebarnul), szárított és őrölt formában csak nagyon keveset javasolnék. A második adagba például túl sok kamillát tettem, az illata remekül érződött, de használatkor kellemetlenül dörzsölte a bőrünket. Ha a tetejére kerül, szép